Tartalomszerkesztés

A tartalom milyensége az online marketingben még akkor is rettentően fontos, hogyha nem feltétlenül keresőoptimalizálási céllal hozzuk létre.
A SEO csak egy eszköz, a tartalom viszont az, amivel a leendő vásárlód, megrendelőd szembesülni fog, mikor végül rád talál.

Megpróbálhatunk csak a keresőmotornak megfelelni, de akkor a potenciális ügyfél egy robot számára írt tartalommal fog szembesülni, amit nem biztos, hogy megért, és így annak a kockázata is fennáll, hogy átpártol a konkurenciához.

Ugyanis az igazi „művészet” a tartalomszerkesztésben az, hogy mind a vásárlói igényeknek, mind pedig a keresőnek meg kell felelni.
Ha a kettőből valamelyik nem jön össze, akkor érzékeny búcsút vehetünk az eredményektől.
Böngészés, direkt keresés

Leírás, leírás, leírás

Egy webshop esetében például abszolút esszenciális tényező a megfelelő működéshez, hogy a termékekről milyen leírás szerepel az oldalon.

Mivel nagyon kevés az olyan webes áruház, ahol egyedi, kézzel készült, megismételhetetlen termékeket forgalmaznak, így nagy valószínűséggel egy-egy árucikkbe több üzlet kínálatában is bele fogunk botlani.

És nem feltétlenül csak az ár az, ami eldönti a versenyt, mert lehet, hogy valakinél olcsóbbnak tűnik egy termék, de a hiányos leírásnak és tájékoztatásnak köszönhetően kiderülhet, hogy a végén még drágábban jövünk ki.

Egy frappáns, részletes termékleírás már gyakorlatilag félig el is adta az adott produktumot.

Gondolj csak bele: adott egy árucikk, amit két oldalon is megtalálsz.

Az egyiken oda van biggyesztve egy ár, meg két szó, rosszabbik esetben még annyi sem, csak egy kép, amiről úgy nagyjából látod, hogy mit is akar ábrázolni.

Ezzel szemben ott egy másik kereskedő, akinél ugyanaz a cucc kicsit drágább, de cserébe kiváló minőségű fotók, és komoly leírás van hozzá műszaki adatokkal, felhasználási javaslatokkal, pro és kontra érvekkel.

Melyik a meggyőzőbb?

Szerintem egyértelműen a második, még akkor is, ha pár százalékkal magasabb a termék ára.

Persze az is egy opció, hogy az utóbbinál utánanézel, az előbbinél pedig megrendeled, de mindenkinek a maga lelkiismeretével kell elszámolnia.

Viszont érdemes szem előtt tartani, hogy ha valaki ilyen igénytelen az őt képviselő tartalomra, akkor a szolgáltatása is hagyhat némi kívánni valót maga után.

Kiegészítő és egyéb tartalmak

  • A különböző szöveges tartalmak nem csak azért jók, mert a kulcsszavak használatának végtelen tárházai, ezzel növelhető oldalad értéke a Google szemében, de az ügyfelek számára is felettébb imponáló, ha ellátod őket olvasnivalóval.
    Például vezethetsz blogot az oldaladon a termékekkel kapcsolatban felmerült kérdésekről, ahol kifejtheted a válaszaidat.
  • Vagy írhatsz szakmai cikkeket az üzleti profilod témájában, szolgáltathatsz híreket, de még az is simán belefér, hogy felhasználási ötleteket adsz a produktumodhoz!

    Például egy kézműves termékeket forgalmazó webshop ki se találhatna jobbat, mint hogy szövegesen, képekkel, vagy videók formájában ötleteket ad a vásárlóknak egy-egy termék használatáról, lehetőségeiről, tulajdonságairól.

    Igazából ezt most már minden nagyvállalat is csinálja, nem véletlenül lettek ilyen népszerűek az unboxing- és how-to-use videók, tippek és trükkök, termékbemutatók.

  • De már akár egy felhasználási feltételeket vagy a cég történetét is meg lehet úgy írni, fogalmazni, hogy az olvasmányos, esetleg szórakoztató legyen a látogató számára; ez persze a kreativitáson múlik, de mindenképpen pluszpontokat jelenthet.

    Igazából plusz tartalom bármi lehet a kötelező körökön túl, úgyhogy tényleg csak a leleményesség az, ami határt szabhat.

    Egy a lényeg: a felhasználó ne úgy érezze, hogy egy sivár, lelketlen, keresőrobotnak írt oldalon van, mert akkor hamar keresni fog másvalakit, aki szimpatikusabb a számára.