Linképítés

A linképítés egy hosszadalmas folyamat, de komoly eredményeket lehet elérni vele, ha kiemelt helyre szeretnénk kerülni a Google természetes találatai között.

Régebben, amikor még kevéssé voltak fejlettek a kereső algoritmusok, azzal is sikert lehetett elérni, ha minél több link mutatott az oldalunkra, ennek következtében elindult a spamháború, és hozzászólásokban, vendégkönyvekben, fórumbejegyzésekben kezdték el ontani a linkeket az ezzel foglalkozók, vagyis teleszemetelték a különböző felületeket.

Mostanra azonban sokkal fontosabb szemponttá vált (mindamellett, hogy a spammelést a Google bünteti), hogy milyen besorolású helyről érkezik az a bizonyos hivatkozás.

Az oldalbesorolást sok minden befolyásolja, például a tartalmi eredetiség, változatosság, a domain életkora, aktivitása, és bár már nem megtekinthetőek ezek az értékek, azért lehet sejteni, hogy egy webhelynek mekkora a kereső szerinti indexe.

Linképítéssel sokan foglalkoznak, de nagyon változatos színvonalon – például nagyon nem mindegy, hogy egy frissen indított blogra kerül-e ki az a linképítő cikk vagy bejegyzés egy 100-150 szavas szövegben, amiben ráadásul halmozva vannak a kulcsszavak, vagy prémium linképítésről beszélünk, ami egy jóval feljebbi kategória.

Csakis a legjobbat!

Csakis a legjobbat!

A prémium linképítés, mint mondottam, sokkal többől áll, mint párszáz szavas szövegeket összeböffenteni, megszórni a kulcsszóval és beleágyazni a linket.

Ez így kóklerség, ezt a Google sem fogja nagyra értékelni.

Aki igazán igényes munkát szeretne végeztetni, az jobban teszi, ha olyan céget bíz meg a linképítéssel, amelyik több éves tapasztalattal rendelkezik e téren, és kifinomult, magas szintű szolgáltatást tud biztosítani.

Akik igazán értik a dolgukat, azok komoly háttérrel rendelkeznek, gondolok itt arra, hogy rendelkezésükre áll egy olyan domainkészlet, ahonnan a linképítő írások nagy valószínűséggel nyomni fognak a latban, amikor a Google értékel.
Nem linkfarmolásról beszélek, ami egy alantas forma, ez annál sokkal komolyabb, hiszen itt lejártuk után felvásárolt régi weboldalakról, blogokról van szó, amiket a cég SEO célokra felvásárol és használ tovább.

Az ilyen írások 200 és 1000 szó közötti, változatos hosszúságú cikkek, blogbejegyzések, melyek megfelelnek a kereső kritériumainak, mellette „emberi fogyasztásra is alkalmasak”, hogy aki véletlenül rájuk téved, az se egy értelmetlen halandzsát találjon kulcsszavakkal meg linkkel.
Az ilyen munkára külön szakemberek szoktak dolgozni az ezzel tevékenykedő cégeknél, hogy kreativitással és leleményességgel, a szabályokat át nem hágva alkossanak linképítő szövegeket.

Nagyobb kaliber, nagyobb eredmény

  • Különösen kiélezett verseny esetén a nehéztüzérséghez is lehet folyamodni, ezek pedig a linképítő weboldalak.

    Ezek olyan tematikus oldalak, melyek egyetlen céllal lettek létrehozva: egy oldal linkjét teljes vállszélességgel és erőbedobással támogatni, erősíteni.

    Ezek már lényegesen nagyobb lélegzetvételű írások, amelyek mögött adott esetben komoly utánajárás, tapasztalat lapul, és amelyek önmagukban is értékelhetőek, mint tartalom.

  • Terjedelmük 2000 begépelt szónál kezdődik, szakszavakat használ, a megbízó témájához kapcsolódik.

    Állhatnak akár egyetlen oldalból, vagy egy fő, és több aloldalból is, a lényeg, hogy igényesen és értelmesen legyen megírva.

    Erre azért van szükség, mert az ilyen terjedelmű írásokat a keresőmotor már sokkal komolyabban veszi, mint a firkálmányokat – azaz a szakszövegnek ad a szavára.

    Általában ezek a weboldalak is elárvult domainek tartalmának helyét veszik át, vagyis nem egy teljesen új oldal van érte létrehozva, hanem egy régi átalakítva.

  • Ez azért fontos, mert mint fentebb írtam: az algoritmus számára fontos a weboldal életkora is.

    Ezen kívül meg kell felelnie minden olyan kritériumnak, ami jóvá és értékelhetővé teszi: egyszerűség, gyorsaság, alcímek használata, képek és fájlok neveinek keresőbaráttá tétele, kulcsszavak használata, stb.

    Ha mindez együtt van, ügyes volt a szövegíró és a webtechnikus is, akkor egy igen erős támogatót hoztunk létre a megbízó weboldala számára.